24 June 2012

Jadikan aku seorang yang kuat...

Telah berlalu 30 tahun kehidupan aku didunia ini, macam-macam perkara singgah dalam diri ini, sekejap kegembiraan datang menyinggah...sekejap lagi kesedihan pula datang...
jatuh dan bangun insan seperti aku hanya Allah sahaja tau betapa banyak dugaan Allah kepada aku ini..
pernah aku merasakan putus asa...
putus asa dari segala-galanya.....tapi Allah itu Maha Penyayang...aku sentiasa sedar kesilapan yang aku lakukan...kesilapan yang menjerat diri sendiri..kesilapan seharusnya tidak berulang...
Iman....ya...aku mengaku...aku kekurangan itu..dan dikerana itu...aku cepat lupa....
dan kurangnya itu aku merasakan diri aku terlalu kurang dari segala-galanya..
pada hal Allah telah menjadikan aku dengan begitu sempurna...
bersyukur lah wahai insam bernama Maizaitulia...
kamu diberi nafas sehingga hari ini...
Aku harap kekuatan ini akan kekalkan
...jauhi dari segala²nya...jauh dari benda yang boleh menjerat diri aku sendiri./.
.

No comments: